reklama

Magio na plazme

Používanie Magia od T-Com Vám spôsobí nerovnomerné "vypaľovanie" plazmového televízora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Magio využívame necelý rok. Obraz je kvalitný, tak krátko po inštalácii padla aj požiadavka kúpiť si lepší televízor. Keďže pozeráme aj veľa filmov z DVD rozhodli sme si kúpiť plazmu. Nebudem ďalej rozoberať prečo, len pripomeniem, že plazmové obrazovky sa "vypaľujú". Kúpili sme 107 cm Panasonic (12. generácia panelu, životnosť 100 000 hodín). Všetko funguje fantasticky.

Pred pár dňami som sledoval zjazdové lyžovanie na "full screen", tj. vo formáte 16:9. Všimol som si, že kraje, ktoré sú u Magia pri programoch 4:3 čierne majú ten sneh ešte belší :-) Veľa televíznych staníc stále vysiela vo formáte 4:3. Na magiu je možné nastaviť pomer strán (Nomálny, Roztiahnutý, Zoom 1, Zoom 2, Zoom 3). Normálny znamená, že programy vysielané vo formáte 4:3 maju po stranách čierne pásy, programy 16:9 sú pekne zobrazené na celej obrazovke. Ak je zvolená možnosť "Roztiahnutý" je v prípade programov 4:3 roztiahnutý na celú obrazovku (čiže neprirodzene roztiahnutý obraz). 16:9 sa zobrazuje tak ako má. Na televízore mám nastavený formát obrazu automaticky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz naspäť k veci. Ak budete na plazme cez magiu často sledovať programi vo formáte 4:3 budete mať nerovnomerne "vypálenú" obrazovku. Je to spôsobené práve tým, že tie okraje sú čierne.

Výrobca televízora na tento problem myslel a umožnuje nastaviť kontrast týchto pruhov, ak je obraz vo formáte 4:3. Takže okraje nie sú čierne ale sivé. Myslím, že sú tam 3, alebo 4 urovne kontrastu. Tým sa obrazovka, aspoň približne, "vypaľuje" rovnako.

A čo teraz? Nastavil som pomer strán na Magiu na "Roztiahnutý". Keď pozerám program 4:3, tak prepnem obraz na televízore na 4:3. Hnevá ma to, lebo mi pribudlo ďaľšie klikanie na ovládači televízora na prepnutie obrazu, ale verím, že sa bude obrazovka "vypaľovať" ďalej rovnomerne. Čakám, že stanice budú čo najrýchlejšie prechádzať na formát 16:9. Prípadne Magio umožní nastavenie farby pruhov po stranách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na koniec už len poznamenám, že tento problém nie je zatiaľ nijako závažný a treba sa naozaj pozorne pozerať a pozerať na "správny" obraz. Ako som písal vyššie všimol som len na tom bielom snehu. Napr. pri pozeraní správ vo formáte 16:9 sa to (zatiaľ) nedá postrehnúť.

Svetozár Koctúr

Svetozár Koctúr

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To som ja. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu